Saturday, December 8, 2012

HIKAYAT SEBUAH CINTA I

Assalammualaikum Semua,
Salam Sayang, Terima Kasih datang ke Blog ecah. ehem ehem.
Lama tak Berblog. Dapat Inspirasi.

Suatu Ketika,

 Pernah dulu aku terfikir, yang cinta adalah apabila kita mencintai orang lain,
tetapi sebenarnya cinta juga adalah apabila orang lain mencintai kita
Ia sebenarnya perasan yang lebih dari indah.

 Semua orang mungkin pernah patah hati, bukan sekali malah berkali kali,
bagi aku, sekali patah hati sudah cukup membuatkan kita rasa fobia untuk bercinta
malah untuk jatuh cinta sekalipun kita jadi kalis*.

 Bukan kita tak sudi nak bercinta, tetapi kita tak bersedia untuk sakit hati, ya Allah,
Hanya Dia Maha Mengetahui rasa sakit apabila kita patah hati. Tetapi sampai bila
kita nak rasa sakit hati kan ? seronok kah macam itu ? tenang kah hati kita ?
tepuk hati tanya iman lah.

 Korang semua tahu tak, tiada perasaan yang lebih membahagiakan dari hidup single macam ni.
HAHA,  taklah, siapa yang tak nak ada orang sayang kan. care* pasal kita, kalau aku pun nak.
macam boys over flower* (drama korea) tu. korang tengok tak ? Opss ! aku bukan nak citer psl drama Korea tu. sebab aku tak minat Kpop.

 But life must go on, macam aku, aku sentiasa fikir positif. ala. tak mati pun kalau break* serius sebenarnya
seronok giler* bila dah break. Aku boleh buat apa aku suka.takda siapa halang, takda siapa suruh.

Tips bila dah kena break, atau pun single ni :

1. fikir yang kita lebih baik dari heartbreaker* tu.
2. Dia bukan untuk kita ( nampak tak ) * yang kita ni ibarat anak raja. haha.
3. Kumbang bukan seekor, bunga bukan sekuntum
4. Apa barang couple break ni. Jom Kahwin lagi Cool.
5. Kebebasan
6. Masa untuk berusaha menjadi yang lebih baik
7. Selama ini kita yang cintakan orang bagai nak gila, apa kata kali ni biar orang tergilakan* kita pula. ehem ehem.

8. Tahu tak yang kita boleh dapat teman, sahabat dan kekasih yang lebih baik dari yang sebelum ni.
9. Cinta tak harus memiliki, tetapi melihat orang lain bahagia juga cinta. biarlah orang lain yang cintakan kita. sebab dia bahagia kerana sayangkan kita. perasaan ni tak boleh di halang, malah di paksa.

10. Bestnya kalau ada sahabat, sahabat teman, sebenarnya mereka orang yang paling sayang kita, silap silap boleh jadi life partner kita one day. mana lah kita nak tahu kan.

ini sebenarnya apa yang aku buat bila aku hidup membujang* mcm ni. ekekeke. aku pasti korang semua ada sendiri ubatnya. mcm aku ni makannya.

Entry Seterusnya. New Post. 

No comments:

Post a Comment